سلام.
دیروز بحث کلاس خیلی جدی بود . در مورد چند گیاه که مردم ایران اشتباها از اونا استفاده میکنن .
در حالی که سرطان زا هستند.
اسم یکی از اون گیاهان خرزهره بود که در جنوب رشد میکنه . و بخصوص در خوزستان بنده خودم به وفور دیدم.
و دیگری فرفیون یا شیر سگ که گویا در شهرهایی مثل تبریز, مشکین شهر و سمنان یافت میشه .
در مورد گیاه فرفیون باید ذکر شود که شیره ی آن به شدت سمی می باشد .
و استفاده از آن به عنوان ترشی و یا خوراکی کاملا غلط است .
این گیاه گلهای کوچک زرد رنگ دارد .
اگر (چهار پا ) گوسفند از فرفیون بخورند و انسان از گوشت آن چهر پا تغذیه کند , این چنین نیز سم منقل میگردد.
البته گویا در برخی موارد مرگ چهار پا ( گوسفند ) را به دنبال دارد.
* البته باید ذکر شود این گیاه کابرد دارویی خاصی ندارد . و تا کنون مطلب خاصی در این باره اعلام نده است .
البته در برخی موارد گویا به عنوان درمان زگیل از شیره ی آن بهره برده اند.
فرفیون[۱] (نام علمی: Euphorbia) نام یک سرده از تیره فرفیونیان است.
سعی میکنم تصاویر مربوطه را قرار دهم .
+++ تلاش میکنم اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنم.
زیست شناسی عمومی...
ما را در سایت زیست شناسی عمومی دنبال میکنید
برچسب: 9gag,9,11,9news,90210,90210 cast,98 degrees,99 cent store,91 days,90s fashion,90 day fiance, نویسنده: بازدید: 121